Search
Close this search box.

Wat te doen bij een gevoel van onvrede

Natuurlijk kan het voorkomen dat u niet tevreden bent over de begeleiding die u is aangeboden. Dat is voor beide partijen niet prettig maar vooral niet voor u. Daarom heeft de SBLP de stappen op een rij gezet om uw klacht/onvrede zo goed mogelijk te behandelen. 

  • Bespreek uw probleem eerst zelf met uw zorgverlener. Onvrede en klachten ontstaan dikwijls door ongelukkige communicatie en-of bejegening. Rechtstreeks en eerlijk vragen om opheldering helpt veel problemen de wereld uit.
  • Klachtrecht is geregeld via de Wkkgz; Wet kwaliteit, klachten en geschillenzorg.
  • Met de Wkkgz heeft de overheid gezorgd voor een toegankelijke klachtenregeling. De wet waarborgt dat cliënten kunnen vertrouwen op goede zorg en een goede, snelle en laagdrempelige afhandeling van klachten en geschillen.

In de afbeelding hieronder vindt u de stappen die u kunt nemen indien er sprake is van een klacht.